Hemmagjort



Tanken var att jag skulle fixa detta inlägg igår men orkade verkligen inte.
Sak samma, här kommer det!

Igår tog jag mig för och gjorde eget hårdbröd, så här i efterhand önskar jag att jag kavlade ut brödet ännu tunnare.
Sen hade det var roligt om jag hade en sån "våffelkavel", vet inte vad dom heter men ni kanske förstår vad jag menar!?



Sjukt god middag, kesoplättar.
Typ omelett med keso i, tillagat i ett plättjärn.
Toppade det hela med brieost och rökt skinka, huuuur gott som helst.
Tråkigt nog mådde jag illa innan jag blev mätt (samma syndrom som med tunnpannkaka och våfflor med andra ord) så fick kasta en hel del.




Sen idag tog jag mig för och gjorde müsli, ett helt annat recept än det jag skrev ut för någon dag sedan.
För tillfället håller det på att svalna så jag får snällt vänta till imorgon innan jag kan smaka.
Hoppas dock att det smakar minst lika gott som det luktar, mm-mm-mmm.



Kommentarer
Postat av: Johanna

Kesoplättarna lät goda. Dock blir jag också illamående snabbt av pannkaka, plättar och våfflor. :(

2012-05-06 @ 15:14:56
URL: http://jordi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0