Bara en kropp



Imorgon kommer min snälla pappa hit och hjälper mig med E så han kommer till dagis.
Sen tänkte jag använda hundvalpsögonen så vi kan åka iväg och köpa lite tidningar så jag kan sysselsätta mig med något på dagarna.
Skulle kanske behöva lite skumgummi till kryckorna med.

Min chef tyckte jag skulle stanna hemma hela veckan och vila upp foten.
Hon har rätt i det, jag gör verkligen ingen nytta på jobbet om jag inte kan gå någorlunda.
Jag kan inte packa upp saker, dra ut-och in saker på lagret, jag kan inte ens hoppa en hel dag för både händer/armar/höft skulle aldrig orka med det.

Jag måste börja inse att jag har bara EN kropp, som ska orka i många år framöver.
Då måste jag även börja ta hand om den.
Så vila hela veckan lång och bara fokusera på att göra lite framsteg varje dag, stora som små.



Kommentarer
Postat av: Linn

Visst är det lite fascinerande hur medveten man blir om sin egen sårbarhet! Och hur man hittar nya lösningar på problem man aldrig haft förut. Människan är rätt häftig ändå. Krya på dig!

2012-03-19 @ 23:23:10
URL: http://pixie.blogg.se/
Postat av: Eleni

Du gör rätt i som är hemma och vilar. Du behöver det nu!



Förresten angående app inläggen. Mina app-inlägg funkar alldeles utmärkt att kommentera. Har du sett att du kan ändra på varje inlägg du skriver, om dom ska gå att kommentera eller inte?

2012-03-20 @ 13:53:27
URL: http://elenia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0