Off with his hair!



Idag tog jag beslutet att klippa av Elliotts hår, det var mot min vilja kan man säga.
Tycker att han var så otroligt fin i sitt långa blonda svall, men jag tror han tyckte det var mest jobbigt.
Håret flög fram i ögonen så fort vi busade och han blev så svettig bak i nacken.

Jag får kanske spara ut det lite senare i livet när han själv kan sätta håret bakom öronen, eller kanske sätta upp det i en knut/hästsvans/eller vad ni vill kalla det.
Och JA, jag tycker det är helt okej med killar som har uppsatt hår.
Jämställdhet var det, även när det gäller hår.
Så ni mammor/pappor som tycker det är fel för han är en kille behöver inte yttra er.

Så här blev resultatet (Det är lite knackigt, men försök klippa håret på en 2-åring så får ni se hur lätt det är).







Sista bilden är bara för att visa hur mycket vi tog bort på längden, ca 1dm.
Den locken sparar vi som "första klippningen".


Kommentarer
Postat av: Emilie

Vad "stor" han blev på en gång :) SÖTA fina Elliott :) Snygga shorts oxå !

2012-02-03 @ 21:23:27
URL: http://emiliejohansson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0