King á la quorn


Det förra receptet verkade vara uppskattat så därför tänkte jag dela med mig av ett till.
Detta funkar bra för vegetarianer, köttätare och gi-människor.



Du behöver:
1 finhackad gullök
1 röd - gul paprika i tärningar
2 påsar quornbitar (eller ca 600g kyckling)
2 dl grädde
1 dl grönsaksbuljong (eller hönsbuljong)
Salt och malen vitpeppar

Fräs lök och paprika i smör.
Lägg sedan ner quornbitarna och stek tills dom är klar.
Slå på grädden och buljong och låt det puttra tills det tjocknat något, krydda.

Den här dagen kokade jag pasta till bara för jag skulle träna på kvällen, annars brukar vi enbart göra en sallad till.
För er gi-människor är det perfekt med en sallad och lite broccoli, kanske steka på lite svamp i maten. (Tänk då på att steka svampen först så allt vatten ångar bort).
Även detta är gott och går fort att göra.


Kommentarer
Postat av: Sandra

Hur var Marabou black? Galet god eller?:D

Har dock bara sett den på Ica Maxi än så länge, ångrar såå att jag inte köpte den!!

2012-02-09 @ 17:48:02
URL: http://sandranordlund.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0