Påsk



Jag och Dennis äger inte något påskpynt what so ever.
Vi har aldrig riktigt firat det heller, inte mer än att bli bjuden på påskmiddag.
I år känner vi dock att det är dags att dra igång lite egna traditioner, men inte alls så mycket.

Pyntet för i år har Elliott stått för.
Dom hade pysseldag på dagis och med sig hem hade han en sån söt liten kyckling.
Jag blev så varm i mammahjärtat när jag såg vad min fina pojke hade gjort.
Det bästa pyntet som finns och det går inte att köpa!
Dom hade även sått lite gräs i ett ägg, man kan inte klaga på pedagogernas (fröknarnas) fantasi.
Så simpelt men så fint.

Han ska även få sitt första påskägg någonsin.
Blev något så simpelt som en fotboll och lite såpbubblor.
Det får dröja ett tag till innan han får godis.
Det var inte så längesedan han fick smaka sin första kaka, så tårta - saft - godis osv får han smaka när han blir äldre.
Allt detta är något som han inte behöver så att föda ett behov som inte finns tycker jag bara känns dumt.
Alla är vi olika men så resonerar vi här hemma.

Här får ni iaf bilder på dom fina skapelserna.







Lökarna jag köpte, mitt enda bidrag i år (ska köpa tulpaner framöver men så länge är detta det enda).
Sen bilden togs har dom slagit ut och blev fina påskliljor.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0