Frida.


Nytt lack, köpte även ett matt överlack.


Jag gillar inte när naglarna blänker så ett matt lack är som gjort för mig.
Fick med mig en provburk primer & en ny foundation hem också, finns bara EN butik i hela S-vall som har min hudfärg.

Har funderat mycket kring det här med foundation, hur kommer det sig att det finns så få ljusa foundations?
Vi bor ändå i Norden där inte alltför många är brun, året om.
Jag blir knappt brun på sommaren, jag kan ha samma färg året om.
Ivory brukar vara den ljusaste och då är den inte speciellt ljus (enligt mig).
Sen är det många som det är mycket gult och rosa i.
Samma gäller egentligen väldigt mörka människor också, utbudet är helt galet dåligt!
Någon som har ett bra svar på detta!?

-------------

Jobbet börjar närma sig mer och mer, testade mina skjortor här om dagen.
Lite tight, men har större strl hemma som tur var.


Dock börjar jag inte helt förns i juli, så jag kan njuta lite till.
Ska jobba några helger i sommar så jag kommer in i det hela igen.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0