En funderare.



Jag ska ta och dela med mig av en sak som gnager i huvudet.
I förrgår fick jag ett telefonsamtal av en vän som tipsade om en lägenhet ute i Njurunda, 3:a eller 4:a.
Hyran är lägre än våran nuvarande, balkong + att allt ingick i hyran.

Både Jag och Dennis vill ut till Njurunda, men vi hade tänkt att bo kvar här tills det är dags för hus, vilket är om x antal år.
I dagens läge är det en bra bit kvar innan vi har sparat ihop handpenningen så vi har inte direkt förberett oss på att flytta ut ännu.

Om jag ska tänka realistiskt så kan vi inte bo i våran nuvarande lägenhet heller när nästa barn kommer, det kommer inte få plats!
Jag försöker väga fördelar med nackdelar, men känner mig ändå kluven.

Det jobbigaste med att flytta är att jag kommer bo långt från mina vänner, 2 mil är närmaste och med bussturer så blir det långt.
Jag kommer självklart sakna alla mina vänner, men jag kommer verkligen sakna min granne Sandra som jag funnit en riktig vän i.
Är så behändigt att bara gå en trappa upp så är dom där!

Om man leker med tanken att vi haft en handpenning och hittat den perfekta huset så hade vi ändå varit i samma situation, flytta från vänner mm.
Och jag vet utan tvekan att vi hade flyttat då.

Vi ska börja med att kolla på lägenheten så får man ta beslut efter det.
Nu har jag iaf fått lättat på hjärtat.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0