En framme & en till på väg.



Idag har vi haft en lite ledsen och kinkig pojke.
Ena hörntanden har spruckit igenom idag och en framtand är på väg.
Som jag har längtat efter dessa framtänder, eller tänder uppe.
Nu slipper han bara ha nere, nu blir det säkert ännu lättare för han att äta frukt.
Han fick feber nu på kvällen och sover lite oroligt, får se om jag ger han en supp innan vi ska lägga oss och sova.

Jag tycker det är lite svårt att veta vart man ska dra gränsen för när han ska få alvedon.
Jag vet att barn har hög feber och att det är skillnad när dom har tex 38°c och vi har 38°c, dom mår inte lika dåligt som vi gör.
Jag själv är lite allergiskt mot att äta piller och gör det enbart när det verkligen krisar för jag ser det som ett gift i kroppen som den egentligen inte behöver (på stenåldern klarade dom sig så varför skulle inte jag?), men det känns annat när det gäller Elliott.
Så vart drar man gränsen?
Har ni någon speciell gräns för när era barn får alvedon eller får dom så fort det går över deras normala temp?



Kommentarer
Postat av: emelie

hej frida jag ger sixten suppar på kvällarna då jag märker att han håller på att få en tand..hjälper super bra o han mår bättre..han har också haft feber när en tand är på gång.så ge han en alvedon innan han går o lägger sig..inte varje kväll utan bara då han har ont..el är extra kinkig

2011-01-17 @ 12:23:57
Postat av: Erika

Emeline får/kommer att få Alvedon om vi tycker att hennes allmäntillstånd är märkbart förändrat, annars vill jag undvika det i den mån det går :)

2011-01-18 @ 01:27:42
URL: http://mylittlewords.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0