Julbak.



Har vevat ihop en saffranskaka till julafton som är helt gudomlig.
Receptet har jag fått från min granne Sandra och det tackar jag hjärtligt för.




J
ulgodis är och gjort, men har bara hunnit med en sort än så länge.
Min variant på rocky road.
Skumtomtar, dumle, jordnötter och cashewnötter dränkt i mörk choklad.
Helt klar en stor favorit på jul.



Nu ska jag ta och göra lite Mozartkulor och ska försöka hinna med att bättra på mitt pepparkakshus.
I all hast glömt jag att tillsätta ättika i glasyren så sockret har börjat bli lite brunt.
Det ser inte så trevligt ut och jag klarar inte av att se det så.




Kommentarer
Postat av: Sara-Louise

Jag har nu en frågestund & det skulle göra mig jätteglad om du frågar mig någonting i den! :D

http://diktobild.blogg.se/2011/december/fragestund.html#comment

kram!

2011-12-15 @ 22:27:12
URL: http://diktobild.blogg.se/
Postat av: Maria Ljung

Recept önskas! Speciellt på saffranskakan, men gärna på rocky road med! God Jul och Kram! /Maria MPL

2011-12-18 @ 20:03:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0