Lista.


Jag vet att många är nyfiken på förlossningsberättelse.
Jag ska försöka fixa den ikväll eller imorgon, men lovar inget.
Hittade denna listan så den får duga tills vidare.


När fick du reda på att du var gravid?
Midsommarfton.

Var bebisen planerad? Ja.

Mådde du illa mycket? I början, ca v.6-9 eller 10.

Hur blev ditt hår? Tappade inte lika mycket och när jag började amma blev det riktigt tjockt!

Hade du mycket halsbränna? Nej inte spciellt, störde mig inte så mycket på det iaf.

Vad tyckte du inte om för mat? Jag blev spyfärdig av ägg och halloumiost.

Vad gillade du för mat? Samma som innan.

När kände du bebisens första sparkar? v.18 innifrån och v.21 eller 22 syndes det på utsidan.

När började dina förvärkar? Oj, dom första var kanske 2 veckor innan BF.

Var du ofta orolig? Orolig för om bebisen mådde bra där inne, men inte så mycket annars.

Samlade du på gravidtidningar och böcker? Samla är fel ord, men köpte någon tidning då och då.

Sparkade bebisen mycket? Väldigt mycket, men det var jätte mysigt.

När började du läcka bröstmjölk? Runt v.25 har jag för mig.

Fick du bristningar? Japp på magen.

Blödde du nångång? Nej.

Levde du på som vanligt? Ja det tror jag nog.

Hur gammal va du när du blev gravid? 22

Hur tog din partner det? Han blev jätte glad.

Vad var ditt sista SF mått? 39 cm.

Hur många ggr åkte du in till förlossningen? En.

Hur många UL gjorde du? Ett.

Födde du vaginalt eller kejsarsnitt? Vaginalt.

Hur mkt var du öppen när du åkte in? Fyra cm.

Vilken smärtlindring tog du? Lustgas. Sen hade jag tydligen fått EDA också som inte fungerade. Jag har noll minne av att jag fick den.

Hade ni förberett BB-Väskan? Elliotts var klar, våran packade vi innan vi åkte in.

Hur lång tid tog det att krysta ut bebisen? 30 min.

Blev det komplikationer? Nej.

Fick du sy? Ja det fick jag göra.

Hur var vikt och längd? 3852 gram och 52 cm lång.

Ögonfärg? Blåa.

Hårfärg? Kritvitt.

Ammar du? Japp.

Hur gammal är bebisen nu? Två veckor imorgon (onsdag).

Vad tyckte du om förlossningen? Tyckte det gick bra och var jättehäftigt, hade längtat som bara den.

Vill du ha en till? Ja, en till ska vi ha.

Planerar ni en till? Absolut inte nu, men om något år. Eliott måste bli större först.

Hur mkt gick du upp under graviditeten? Mellan 20-25 kg och tappade tio under förlossningen.

Vilken vecka födde du i? v.40

Hade du mycket foglossningar? Nej.

Hade du någon hormonrand? Nej.

Vad trodde du att det skulle bli för kön? Jag trodde pojke och Dennis tjej (bara för att vi skulle gissa olika).

Hade du några speciella cravings? Näe.

Behövde du kissa ofta? Nja lite mer än vanligt, men inte överdrivet.

Är du nöjd över din graviditet? Ja den var helt underbar.

Var du rädd för förlossningen? Nej.

Mådde bebisen bra när den kom ut? Inte den piggaste, han fick lite frottering sen var det bra.

Vad blev det för kön? Pojke.

Ville bebisen amma på en gång? Japp. Eller jag minns faktiskt inte, vet att vi låg där iaf.

Mådde bebisen bra under bb-tiden? Japp.

Namn på bebisen? Elliott Elmo Hagén Wiklund

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0