Torsdag.


Jag tänkte precis börja på att skriva min förlossningsberättelse men jag kan inte hitta min journal så det får bli en annan gång.
Jag har så mycket minnesluckor så jag behövde den till hjälp, i öppningsskedet 6-9 cm (tror jag det var) minns jag i stort sett ingenting.
Började vakna till liv där vid tio cm när jag fick dra in enbart luft, så krystningarna minns jag och det är jag glad för.
Men som sagt, ska leta efter den under dagen så ska jag göra ett nytt försök imorgon bitti när Elliott sover.

Idag började Dennis jobba, det känns faktiskt riktigt tråkigt, man har blivit så van att vara två.
Nu har det bara gått två timmar av dagen men det funkar bra, kan bero på att jag bara bytt blöja, ammat och sen somnade Elliott så jag fick äta frukost och sitta lite vid datorn, sen blir det vila för mig också om han inte hinner vakna.

Annars ska vi ta det lugnt idag, Malin ska komma förbi på eftermiddan så det blir väldigt trevligt.
Var längesedan jag träffade henne nu, hon väntar också tillökning och är i v.27 så det ska bli spännande att se kulan sen hoppas jag på att få känna lite sparkar :)
Jag saknar verkligen att känna allt bök och sparkar i magen, men jag saknar inte magen i sig.
Elliotts mormor kommer kanske också förbi på lunchen, hon är jätteduktig på att få han att somna så vi får se om det behövs idag, hehe.

När Dennis kommer hem blir det familjetid, kommer bli mysigt :)

-----------------

Just det.
Igår var vi till bvc för vägning och mätning.
Elliott har vuxit två cm och är nu 54 cm och väger 3820 gram så han väger nästan lika mycket som han gjorde när han föddes.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0