BVC


Idag var jag på bvc för den obligatoriska vägningen och ÄNTLIGEN har Elliott gått upp i vikt, för första gången väger han mer än födelsevikten.
Nu vägde han 3900 så +2 hekto sen förra veckan.
Det "tråkiga" är dock att jag måste fortsätta amma han med en timmes mellanrum.
Varför det är tråkigt är bara att jag inte hinner med speciellt mycket mer än så på dagarna, för sen när han ammar ligger han i 1-1,5 timmar.
Frågade distriktssköterskan om det, och det var "heelt normalt" som hon sa, han har inte så bra sug ännu så då tar det tid innan dom får i sig det dom behöver.
MEN jag vi är så glad över att han ökar och jag gör vad osm krävs för att han ska må bra :)


Igår hos mamma och pappa blev jag lite less på dom äldre damerna, vad som säkert var menat som hjälp och tips gick mer över så det uppfattades som hackningar.
Allt var fel, "din mjölk är dålig","vad tanig han är", "så ofta behöver han inte amma" osv.
Det jag sa gick in genom ena örat och ut genom det andra och det blev nästan så jag fick stå och "försvara" mig och Elliott, vilket är helt fel.
Mamma uppfattade det hela som mig och tyckte att en del saker dom sa var lite onödigt och hon såg hur irriterad jag blev, så när dom åkt hem tog hon med mig och Elliott på en promenad så jag fick prata av mig.
Vi är inte mer än människor och vi gör vårat bästa, det är första gången för oss båda så mer än så här kan vi inte göra.
Så länge distriktssköterskan tycker det är framsteg så känns det bra.
Nog om klagandet.


Skulle vilja ta mig ut till jobbet någon dag, har en del bilder som jag vill framkalla och fylla på i fotoalbumet.
Köpte textilfärg och nu vill jag göra hand-och fotavtryck innan dom hinner bli större.
Köpte även gips för att kunna göra avtryck och sätta upp som tavla, det vill jag också göra nu!
Så mycket saker, så lite tid..

Sen hoppas jag att jag får kolla på andra delen av arn ikväll, har inte sett den filmen och såg första delen igår hos mina päron, nu är jag fast!

Nej, nu ska jag passa på att andas innan Elliott vaknar.

Kommentarer
Postat av: Mi

Äsch, vad det än gäller ska man inte lyssna så mycket på folk som gillar att applicera sina egna erfarenheter på allt och alla. Är helt övertygad om att du är en kick-ass mamma som känner ditt barn bättre än någon annan, och vet precis vad han behöver :)



Men du! Hojta till om du har lust och ork att ses nån dag? Så kanske jag kan titta förbi en sväng? :)



Kram på er! :)

2010-03-29 @ 17:25:39
Postat av: Sara

Men gud! Sånt där kan jag bli riktigt irriterad på!! Stressa inte upp dig av vad folk säger för då rinner mjölken sämre. Lyssna på din distriktssköterska och ingen annan :) Alla barn är olika, så är det bara. Håller med föregående talare, du är med 100% en kick-ass mamma! Det är dig elliot behöver! Kramar!

2010-03-30 @ 09:12:27
URL: http://sawja.blogg.se/
Postat av: Malin Svelander

Kan inte säga annat än Mi och Sara, skit i vad de säger!

Kram på er

2010-03-30 @ 13:04:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0