Gravidyoga


Idag har jag varit på mitt första och absolut inte sista pass gravidyoga.
Det ska bli fyra gånger till på EGO, varje måndag så jag får se hur bra det stämmer in på jobbet.
Ska försöka flirta lite med Thomas så jag kan gå på alla för det var jätte bra.

Idag var vi en liten grupp på fem pers, men det var rätt så skönt ändå.
Alla verkade trevlig, spridna i olika åldrar och antal barn.

Dagens pass gick mest ut på att fokusera på andningen och när den kom väl till hands under förlossningen,
vad vi skulle tänka på under tiden osv.
Sen blev det en del övningar som var bra om man hade problem med bäcken så jag ska försöka lägga dom på minnet tills dess att jag kommer få känningar.

Min mamma hade varit iväg och köpt en yogamatta till mig så jag ska försöka hålla igång både under tiden dom här passen är och sedan fram till BF.
Det är som sagt så himla avslappnande, skönt och bra träning.
Jag ska även försöka locka Dennis till det så vi kan hålla på tillsammans här hemma.

Nästa pass skulle vi hålla på en del med knipövningar och det ser jag fram emot, så man kanske kan lära känna muskeln riktigt och sånt.
Jag köpte knipkulor för ett tag sedan så nu ska dom användas flitigt..förhoppningsvis!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0